Dezvoltare personala

Friday, August 23, 2013

Manjaro Linux

Vreau să vă spun tuturor că de o săptămână am trecut pe Linux. Yep. Și pentru cei care nu știu ce e aia, e ceva ce se pune în calculator pentru a înlocui Windowsul. E un fel de Windows 13. Cam așa departe e față de windows. Toți cunoscuții mei când au auzit că am ales linuxul mă priveau ca și cum aș fi fost lovit de cancer. Fraților, Linuxul nu mai e de mult timp ecranul ăla negru cu o liniuță albă ce pâlpâie. E adevărat că nu poți juca ultimele jocuri cu grafică răcnet, dar asta nu e din cauza Linuxului, ci din cauza producătorilor de jocuri. Tutoriale despre Linux nu am să mă apuc să fac acum. Sunt cu sutele pe youtube. Vreau doar să spun ca am ales sa trec pe Linux din trei motive: 1. Pentru că am descoperit că ceea ce fac în mod curent pe calculator nu cer obligatoriu să fie făcute pe windows (piratat - și el și toate programele satelit), plus că linuxul nu „obosește„ cu trecerea timpului și chiar „merge„. 2. Pentru că m-am săturat de viruși. Nu da click pe nu știu ce link că iei virus; nu deschide nu știu ce mail pentru că iei virus; nu instala nu stiu ce program pentru că are virus, adware sau mai știu eu ce. La gară cu toate astea! 3. Pentru ca nevastă-mea urăște Linuxul. Pentru ea e ceva de genul: nu cunosc, nu mă bag. Așa că de acum se folosește doar de calculatorul ei. :D Acum să nu vă închipuiți că la instalarea Linuxului nu o să aveți dificultăți. Or să fie. Dacă nu la instalare, or să apară pe parcurs pînă aflați ce programe fac ce, și pînă găsiți echivalentele programelor din windows. Oricum o să merite pe deplin. Mulți se sperie când aud de dificultăți. Dar câți din ei au încercat să instaleze, sa zicem un win xp pe un laptop de generație mai nouă care avea preinstalat un win7 sau vista sau ubuntu. Windowsul se instalează ușor, dar să faci să meargă toate componentele, sunet, video, wifi, rețea, e o durere în partea dorsală. Unii ar spune că win 7 e tătic și că merită. Dar, de câte ori vi s-a îmtâmplat ca win7 al vostru să vă deselecteze fereastra de lucru, să nu vă ruleze bine un program pe motiv de compatibilitate, sau să-și facă singur diverse activități folosindu-vă resursele calculatorului. Aveți idee cât din win 7 lucrează pentru voi și cât pentru Microsoft? Merită să căutați un răspuns. Aaa. Era să uit. Dacă nu îl aveți piratat, cât v-a costat? Și dacă îl aveți piratat, știți cât ar putea să coste? Sper să nu aflați. Să revin la linux. Odată instalat mi-a oferit aproape tot ce mi-am dorit. Programele sunt cam așa: firefox în loc de chrome, thunderbird - outlook, libre office - microsoft office, skype - skype, transmision - utorrent, vlc - vlc, smplayer - kmplayer, rhythmbox - winamp, xfburn - nero, document viewer - adobe reader. Am mai instalat calibre pentru formatul epub și tv-maxe care merge super. Pînă acum sunt încântat de alegerea făcută. Un lucru e clar: I say fuck off windows.

No comments:

Post a Comment